hem från jobb

idag fikade jag med Emelie och Emelie, det var helt underbart att se dem igen.
de har varit hemma i kstad i en vecka och innan det hann vi inte ses på ett tag.
men idag, äntligen! vi hade så mycket att prata om och berätta och hann långt ifrån med allt.
vi blev utslängda från mocca för de skulle stänga och gick till ica och flörtade istället :)
på ica handlade de också lite mat till brunchen de hade planerat på julaftons förmiddag
jag blev medbjuden och blev så ledsen för att jag var tvungen att jobba split, med andra ord: hela dagen
jävla skitjul tänkte jag. kände långt inne att jag verkligen vill fira lite jul med dom, gamla vänner, BRA vänner.
för de skulle verkligen vara det bääästa allternativet ever om jag inte kunde vara mad familjen.
så det iaf. skulle kännas lite som jul. så jag lyckades fixa så jag och en tjej byter vakt. så jag börjar fyra istället.
så det blir lite mys och lite julfirande. och det tycker jag är riktigt riktigt fint och ser verkligen fram emot det.
all cred till cecilia som tog över mina timmar!
Halle följde med mig till alpin ett tag för att fortsätta historierna till sista stund, tills jag var tvungen att gå till jobb.
det var en lugn kväll och allt gick som det skulle med trevliga gäster. Gick hem med min kvällslåt (lyssnar för det mesta på den när jag vandrar hem i mörkret) på hög volym och 500 spänn med dricks i fickan.
jag vet inte ens vad låten heter, för jag har den på md. Men det är radiodept. och den är bara så grym och lyckobringande.

today, was a pretty day

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0