keep that engine going

jag börjar känna mig mer och mer hemma, jag är så glad att jag gjorde detta. att jag tog mig hit. så glad för alla fina, nya människor jag har lärt känna. glad för de små sakerna som verkligen förgyller ens vardag, de sakerna som kan få en ledig dag att kännas som en hel vecka semester.

igår var det en fullspäckad dag. jag jobbade split på lördagen, vilket innebär att man jobbar hela dagen från åtta på morgonen till stängning, bortsett från ca 2,5 timmes "rast" då man kan gå hem och duscha och äta.
och det var en riktigt stressig dag eftersom vi hade det första julbordet för säsongen och hotellet var praktiskt taget fullbokat. Till råga på allt var jag på checklistan, du är då en av de sista personerna att lämna jobbet vilket innebär att det är du som ska se till att allt är iordning till dagen efter, allt är rent, dukat, organiserat.
hur som helst kom jag inte hem försen vid halv tre och stupade i säng. och efter en lång dag som det vill man inget hellre än att sova ut, men jag hade viktigare saker för mig. jag hade bestämt med louise och nönne att vi skulle upp på dr holms och äta frukost som gäster, så det var bara att hoppa ur sängen vid åtta igen. Men det var inga problem med det, eftersom jag visste vad som väntade mig. nämligen en stor både varm och kall bufé som vi kunde äta hur mycket som heslt från, och för det lilla priset av 95 kr för tre pers (me like personalrabatt)
när vi hadeätit oss så mätta att det verkligen kändes som vi skulle spy, skulle vi upp i skidbacken. vilket inte kändes som den smartaste iden eftersom jag knappt kunde röra mig. men, det gick hur bra som helst.
jag gick hem och hämtade cecilia, skidor och snowbord. och sen bar det upp i backen.
till en början var det lite stelt och jag var tom. rädd för att åka i barnbacken. med de små ynglarna som bara susade förbi som om dom var födda med skidor på. men det gick bättre och bättre och jag vågade mig tillslut upp i den riktiga backen. stolliften var najs som fan med fin utsikt och väl uppe på fjället uppenbarade sig en fantatiskt vy. vi fyra susade runt i backen i ett par timmar och vid halvfyra tiden var vi rätt färdiga och lätt sugna på öl.
vi tog oss varsen på afterskin, det var nästan inga människor så vi tog det lilla lugna och bara njöt och pratade om dagen. när vi väl var klara och skulle ner och byta till skor, upptäckte vi att de hade låst dörren tilll omklädningsrummet och vi var iinte glada när vi motvilligt insåg att vi faktiskt skulle få gå hela vägen hem med pjäxor på och dessutom bära de tunga skidorna. det var inte kul vill jag lova. men vi kom hem. och väl hemma slutade inte dagen. jag var trött som bara den och ville helst sova, men det var "afterski" hemma med och alla satt ute på vår fina stora terass iklädda skidkläder och drack, lyssnade på musik och drack. jag och cecilia hade redan innan bestämt att vi skulle upp på brasseriet och äta, som är hotellets a la carte resturang. eftersom vår spis är söndrig och hantverkarna aldrig får tummarna ur röven att fixa den, har vi inte spisat "riktig" mat på ett par dagar och kände väl att våra smaklökar behövde lite stimulans.så vi höll de andra sällskap en stund men begav oss ganska snart upp til hotellet. där vi åt en fantastisk middag, andduo, och delade på en flaska vin. och även en creme brulle till efterrätt. efter ca två timmar med massor snack om allt mellan himmel och jord kände vi oss lagom lulliga och väldigt väääldigt tillfredställda. men det var dags att gå hem och möta upp de andra för att gå till offpist. offpist var ganska lugnt och tomt när vi kom vid 12 men fylldes ganska snabbt upp med människor i party stämning som dansade till den höga musiken. det var fullt med anställda från dr holms och det kändes väldigt familjärt och mysigt. att ha någon man känner att prata med vart man än vänder sig. det blev en lång kväll och jag kom inte i säng färran vid halv sex. nu sitter jag här och ser fram emot en promenad med emelie. och ikväll blir det minsann en simtur i dr holms spa. sjukt lyxigt. med bubbelpool och ångbastu och allt annat men behöver :)

image18
danska louise och norska cecilia i skidbacken

image19
nönne ser lycklig ut att vara i backen

image20
cecilia och jag ser lätt efterblivna ut, men glada

image21
underbar utsikt över "geilo vally" från skidbacken. jag bor i en liten, men vacker ort

image22
sjukt coola snowboard bruttan

image23
jag uppe i skidbacken

image24
geilo town och dr holms ligger precis vänster om bilden.. så man får lite perspektiv

image25
fjället, precis där man hoppar av stolliften

image26
det var första dagen backen var öppen, så det var en del folk

image27
afterski is the shit, en öl smakar aldrig bättre!



Kommentarer
Postat av: Lina

hej!Modell?eh nej!jag hatar mitt
hår.det enda positiva i det är att det går snabbt att göra vid!ta hand om dig:)

2007-11-20 @ 13:41:50
URL: http://www.linasjoberg.blogg.se
Postat av: halle

åhhh, vi är så glada över att ha dig i geilo!!! tack för promenaden idag och sofias är ju det nya haket, vi vet ju vilken väg vi ska ta nu, den skiljer ju inte sig så mycket från den andra vägen, höhö :) PUSS

2007-11-21 @ 16:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0