tre lediga dagar

ookej, nu har jag varit ledig if yra dagar. vilket man kan tycka är lite för mycket eftersom jag är här för att jobba. och visst är det det, men det har varit så skönt. och jag känner verkligen att jag faktiskt gjort något vettigt och att jag är utvilad. söndagen vet ni ju redan allt om, då jag mycket detaljrikt beskrivit det i mitt förra inlägg.
men resten av dagarna då?
måndags: kommer faktiskt inte ihåg riktigt i vad jag gjorde då. jag kom upp ganska sent, eftersom vi var ute på söndagen. kände mig glad, men var ganska trött och låg mest och kollade på film på datorn, tvättade lite och åt. emelie ringde och ville att vi skulle ses vid fyra och gå en promenad. visst tänkte jag. men när vi väl kom ut var det så mörkt att vi gick till kafé mocka istället och drack te. det är ett av de ända kafén dom finns i denna byn, det finns ett till som heter sofias som ligger lite utanför byn, det är vårt favorit hängställe.
på mocka satt vi ett tag och pratade om allt man möjligtvis kan prata om och det var så skönt. att bara få säga precis vad man kände för, är så glad att emelie och jag har tagit upp kontakten igen. och vi säger båda att eftersom vi helt oplanerat hamnade i just geilo samtidigt, är det nog ett tecken på att vi är menade för varandra :)
jag kände inte riktigt för att gå hem igen och emelie erbjöd en filmkväll hemma i hennes kollektiv. så vi gick och handlade wook och vandrade hem till vestlias personalboende. där woody väntade. emelie skoogh.
det är så bra att när jag fick emelie "tillbaka" fick jag också woddy på köpet, vilket är underbart eftersom hon också är en sjukt trevlig människa. väldigt naturlig och lätt att snacka med, just my kind.
men hur som helst, lagade vi mat och kollade på film och bara myste i deras vånginssäng. när det var dags att gå hem följde emelie mig och åter igen hade vi allt och inget att prata om. hon är en fin tjej dendära hallinaren!

tisdagen: var en riktigt slapp och fetedag. jag och cecilia möttes upp helt oplanerat och random i köket och bestämde oss för att gå och handla och hyra film. och underhålla oss med mat och mys tills hon skulle börja jobbet kl., halv sju. närmre bestämt kyckling och potatismos. najs. väl tillbaka igen hade vi med oss lilo och stitch och wind chill. wind chill var en riktigt dålig skräckfilm. visst hoppade vi i taket ett par gånger men om man ser historien i sin helhet var det ett dåligt val. lilo och stitch däremot var en riktig pärla och jag bara älskar båda två, så himmla söta karaktärer. tiden gick och plötsligt hade hela dagen gått och det var mörkt ute. cissi gick till jobbet och jag upp på rummet. eftersom jag befunnit mig i horisontelel ställning mest hela dagen tyckte jag att det var dags att göra något vettigt. så jag och några andra gick upp till holms för att simma. man får passa på att göra det när man är ledig, eftersom vi mest jobbar kvällar. och vi får bara simma efter nio på kvällen.
det var riktigt trevligt och skönt och man kände sig riktigt ren och avslappnad när man var färdig. efter det gick jag och kollade på howl's moving castle, som är gjord av samma som har gjort spirited away. väldigt bra, men jag tror nog att jag gillade spirited away mer, pga. alla de charmiga karaktärerna och figurerna.
hur som helst, blev det en ganska sen kväll igår med. men jag var ändå uppe och hoppade ganska tidigt idag...

...onsdag: ja, den berättelsen och den dagen tar vi en annan dag!

Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Ha en kanonbra onsdagskväll! ♥

2007-11-21 @ 18:53:21
URL: http://classiiic.blogg.se
Postat av: ebba

Du har inte några bra tips på hur man blir av med en förkyldning? :) Tack!

2007-11-21 @ 18:57:43
URL: http://www.omebba.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0