"beautiful girl"

dagens nya skivor: sean kingston (skivan med samma namn), manu chao - la radiolina, lady sovereign - public warning
dagens låt: sean kingston - beautiful girl
 eftersom min babe panos är här nu går dagarna väldigt snabbt och trots att vi inte gör något speciellt stortrivs jag.
idag har vi varit på upptäcksfärd i skogen, efter det tog vi bilen in till stan, vill bara här tillägga att det är helt  sjukt gött att ha körkort, och tack vare min bror har jag också en bil. självständighet. väl inne i staden vandrade vi runt i sakta mak, hyrde ett par filmer och på vägen hem handlade vi in en festmåltid på ica. och nu sitter man här mätt och belåten och skriver på inköpslista till norge, jag vet att det kanske är lite väl tidigt, men eftersom löningen kommer om ett par dag är det dags att handla allt som fattas så jag slipper göra det i sista sekund. jag kan inte tillräckligt många gånger säga hur underbart det ska bli, hur mycket jag ser fram emot att klara mig heeelt själv, vara min egen människa. tjäna mina egna pengar och planera min egen framtid. 
panos åker hem den 15 oktober. känns bra att jag får ett par dagar för mig själv innan ja åker. 
när man "bor" tillsammans kommer man så nära in på varandra att man ibland känner att man behöver andas
bara vara för sig själv, som jag får nu när jag sitter och skriver. en nakdel är att jag inte kan sjunga denna perioden han är här. jag brukar sitta och sjunga in i mina  högtalare minst en timma om dagen och jag märker skillnaden. det kanske låter klyschigt men det känns verkligen som jag får utlopp för mina känslor när jag sjunger. älskar det. 

sen jag slutade gymnasiet har jag från och till funderat på vad jag vill utbilda mig till. jag är inte alls en sån person som vill plugga bara för pluggandes skull. skulle inte läsa något om jag inte verkligen var säker på det. slösa tid och pengar. jag tänker såhär - jag vill jobba med något jag har passion för, jag vill jobba med något jag älskar, något som får mig att vilja gå till jobbet varje dag. jag vill ha ett jobb där jag är lycklig, där jag älskar att vara.
och jag tror att veterinär är det rätta yrket för mig. i det involverars djur och natur. allt jag älskar och behöver
och med det kan jag även resa. jag kan jobba i andra länder och se mycket medan  jag jobbar. jag tror det skulle vara helträtt för mig. det är en lång utbildning, och för mig som inte har mattehjärna kommer det att vara svårt. men det är vad jag verkligen vill och jag ska kämpa för att lyckas. måste börja med att gå ett tekniskt basår och jag tror jag ska göra det i göteborg. 
ja, så ser det ut för tillfället, vet inte varför jag skriver om det just idag, men jag hade det i tankarna.
med pengarna jag tjänar i norge, ska jag volentär arbete, var vet jag inteän, men gissa med vad? djur. 

kanske blir det koaler i australien, eller tigrar i thailand, eller apor i gabon eller pingviner i kapstaden . 
jag tror att något som det och veterinär yrket skulle få mig att känna att jag gör något meningsfullt. 
att jag hjälper djur som inte kan hjälpa sig själva. det skulle nog göra mig lycklig. att finna mening.  
 


Kommentarer
Postat av: hermine

du syrran, det där med att inte ha mattehjärna, eller naturhjärna. vad tror du trädgård är?! natur, sjukt mycket kemi, biologi och skit. och jag har inte heller fallenhet för det, jag är samhällsvetare in i märg och ben, men vill man verkligen något så går det!
puss

2007-09-27 @ 17:06:11
URL: http://hermine-hermine.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0