svampplock

i helgen har jag jobbat, på bäckaskog. det har varit skönt att bara jobba hårt och inte tänka på så mycket annat. trivs bättre och bättre, med både jobbet, vännerna där och i allmänhet, kanske för att jag fått rutin på det mesta. nästan så jag känner att det ska bli lite sorgligt att lämna dom och slottet. kanske kommer jag inte tillbaka fler gånger. men det känns skönt att jag alltid kommer ha ett jobb där om jag kommer hem igen.
gårdagen gick hur bra som helst fast vi hade alltför mycket att göra på alltför lite folk. fyra servitriser på 95 pers som alla skulle äta fyra rätter plus att vi hade disken. men på något sätt flöt det på bra som bara den och alla var väldigt nöjda med den fina servicen, och på kvällen gick vi hem med fett dricks i fickan :) om man har trevliga gäster blir det trevlig stämmning. jobbade med mina favoriter så bakom kulisserna var det också minst sagt trevlig stämning!

sov på soffan inatt, det hade varit en så stressig kväll att jag inte landade förrän ett par timmar efter att jag kommit hem. panos sov så det var bara teven kvar att underhålla mig. vaknade ganska tidigt och njöt, ja verkligen njöt av en frulle med gott gott bröd, massor med frukt och te. mamma kom hem på morgonen och kändes lite nere. så vi tog på oss stövlarna och vandrade ut i en blöt skog för att hitta svamp. och det gjorde vi, i MASSOR. trumpetsvamp. 
vi kunde inte ens plocka alla vi hittade för vi hade inte kunnat äta, eller snarare orkat göra iordning det. vi pratade mycket och det var bra, och skönt för båda tror jag. jag är glad att jag har min fina mamma att prata med när man inte har de närmsta vännerna till hands.    


Kommentarer
Postat av: hermine

ja mamma är fin hon :)
och svamp är gott!
puss

2007-10-02 @ 14:44:23
URL: http://hermine-hermine.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0