hoppfull

mm, det är verkligen vår i luften
även här uppe i Geilo
solen värmer och snön smälter bort sakta men säkert
det spritter i mig, jag vill springa och hoppa
vandrar hem från jobbet och bara ler
tar ett par djupa andetag och frågar mig själv
hur jag någonsin kan klaga när jag har det så bra som jag har det
jag kan göra vad jag vill och gör också det
jag har vänner och familj jag älskar och som älskar mig
jag har ett bra jobb
där jag tjänar bra med pengar så jag klarar mig och får lite över till allt annat jag vill göra
 jag lever ett rikt liv, inte på pengar. utan rikt på kärlek, upplevelser och fina minnen
can one ask for more?
och medan jag sitter här och skriver får jag nästan dåligt samvete

då jag vet att det finns så många människor här i världen

som jobbar så mycket hårdare än mig både psykiskt och fysiskt

och ändå inte kan komma i närheten av den lyxen vi lever i här

om med dom orden vill jag dra slutsatsen att vi alla borde bli sååå mycket bättre på att uppskatta

inte bara de stora utan också de små tingen

att vi borde nöja oss med det vi har

men ändå alltid fortsätta sträva framåt

för att till max utnyttja den friheten som har blivit given till oss 
en frihet vi alltid tar för givet och det är ett privilegium
att kunna ta den för given
friheten, borde vi bli såå mycket bättre på att komma ihåg att vi faktiskt har och vara tacksamma över
livet... blir vad du gör det till
i många fall kan du inte, hur du än gör, välja vilka vägar vi hamnar på och vandrar framåt längst
men i många fall är du faktiskt gud i ditt eget liv
och det gäller bara att våga
att våga och ta till vara på
det mina vänner, ska jag bli bättre på. det ska vi bli bättre på!

jag känner mig lugn inombords nu
jag gör som jag planerat i sommar
och det kommer bli hur bra som helst
längtar dock väldigt mycket tills jag får se min älskade Jen igen
och sitta i kvällssolen på någon balkong med vacker utsikt
dela en flaska liv och prata om livet
bara göra det vi gör bäst. vrida och vända på ting
tills vi inser att det aldrig finns några klara svar
men vara lika nöjda och lyckliga för det


Kommentarer
Postat av: Anonym

var gärna med i mina tävlingar.
du ser dom på höger sida på bloggen.
för jag har bildlänkat till dom
www.enlitentax.blogg.se

2008-04-19 @ 14:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0