factory girl

om ni inte har sett "factory girl" än, är det ett måste
jag är helt fascinerad, helt mållös
av edith sedgwicks liv, eller hennes personlighet
av hennes utstrålning
det är inte hon i själva filmen, såklart
men jag tvivlar inte en sekund över att sienna miller gestaltar henne
alldeles utmärkt
så levande, så vacker, så ögonfallande
ja, så glamorös och speciell att man kunde spendare en hel dag
försjunken i hennes skönhet
ååååh, om man ändå vore så snygg... så... unik
dagens höjdpunkt, helt klart

"I was young and glamorous, and the center of a party that never stopped and went totally out of hand"

varit sjuk i två dagar nu och har praktiskt taget bara sovit
nu känner jag mig mycket bättre och riktigt utvilad.
kanske behövde jag en liten febersläng
nu känns det som jag har samlat nya krafter
och ser nästan fram emot jobb imon
har köpt biljett hem och det känns väldigt bra
nästa söndag bär det av till kstad
och om allt går som planerat ska jag köpa en biljett till ikväll
till malaysia, till solen.
vi får se, känns som om planerana ändras ganska ofta
men något blir det iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0