the soundtrack of geilo

"I've never felt so calm
you would never upset me
or do me any harm
I sense a lack of fear
ever since the day we moved here
nothing frightens me at all 
noone here falls in love
I fall aseleep on someones arm
nights in goodville
are to quite and to calm
winds don't blow
but I'll never be untrue
no I swore to never leave you
and I always keep my word
and i never loose my way
you know there is just one road for us to walk down
now let's see how far it goes
I want to fall in love
and maybe you are not the one
but perhaps you could be
please dont hate me

but the current in this waters
is not as rapid as the flood
of love when it washes over
and one time I saw it coming
but I was to afraid of letting go
so I let it flow right pass me
I think we fell in love
yes I think he was the one
but perhaps you could be to
but the nights here are so still
not a whisper in goodville
not a whisper in goodville"

geilo, geilo är mitt goodville
som jag älskar att hata
får alltid lika mycket seperationsångest
när jag ska åka härifrån, fast det bara är en kort tid
lämna alla människor, min familj, min stora fina familj
lämna mitt hem, ja, det är mitt hem
när jag kommer tillbaka till geilo, är det att komma hem

detta är det bästa jag har gjort i mitt liv
det absolut bästa
och jag är oändligt tacksam och glad över att jag är just här
stolt över mig själv och styrkan jag visat, den har jag att tacka för allt
 stolt över att jag brutit mig loss från allt, allt, som tyngt ner mig
jag har brutit mig loss från allt som skulle kunna stoppa mig
nu står jag visserligen ensam, men stark
och vet var jag vill och ska också ta mig dit
den känslan, kan inte köpas för pengar
kan inte botas med någon halvdan kärlek
kan aldrig hittas om man inte vågar
den känslan - vill jag aldrig mista

kärlek till alla som jag delar mitt liv med här uppe
ni gör det värt det. och et värmer i mitt hjärta när jag tänker på er mina vänner
kärlek till: what happens in geilo stays in geilo :)
just nu: all min kärlek til mitt egna goodville!


but if loving you is ha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0