strawberrywine

det slog mig idag, påväg hem från jobbet
att den musik som en gång kunde göra mig så ledsen
eller otroligt glad, pga. kärlek
inte längre fyllde den funktionen
lyssnade och lyssnade och kom fram till att jag inte tänkte på någon
det var tomt
låten berörde mig fortfarande lika mycket som innan, men bara pga. låten
för att den var så underbar
tänkte tillbaka och insåg att allt det som hänt har hänt och jag är såå över det
och nu: är det bara jag
vågar man säga att för första gången på flera år, är jag inte kär, eller tror mig vara kär
jag kan säga att jag tycker om, men jag är inte kär
och för en gångs skull gör det mig glad. verkligt glad.
jag är där jag vill vara och jag tog mig hit på egna ben

låter det konstigt?
det gör det säkert. för det känns konstigt
lite tomt, härligt  tomt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0